loading...
تعمیرگاه تخصصی رنو
renault1 بازدید : 60 چهارشنبه 22 تیر 1401 نظرات (0)

بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو از جمله مسائل و سوالاتی است که همواره ذهن رانندگان را به خود درگیر کرده است. به خصوص که الان در زمان گرم سال یعنی خرداد ماه و تابستان هستیم و گرمای اغلب شهر های کشور از جمله تهران غیر قابل تحمل است به طوری که حتی در برخی از زمان های روز تردد با ماشینی که کولر ندارد، واقعا سخت و طاقت فرسا است. اگر که به کولر ماشین خود اهمیت می دهید و سلامت کارکرد آن برایتان اهمیت دارد، در ادامه بحث هم همراه تعمیرگاه ایران رنو بمانید. زیرا در ادامه  قرار است  به طور مفصلی به برخی نکات مثل همین بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو بپردازیم.

برخی نکات مفید استفاده از کولر خودرو

بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو

بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو

زمانی که از وسیله ای استفاده می کنیم، خواه کولر خودرو باشد یا هر چیز دیگری، باید یکسری نکات و مطالب را درباره آن بدانیم تا به بهترین شکل از آن استفاده کنیم و با استفاده خودمان به سلامت و کارکرد آن آسیب و ضرر نرسانیم. کولر خودرو نیز از این قاعد مستثنی نیست و شما با دانستن برخی نکات و مسائل مثل بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو، قادر خواهید بود که با آن بهتر رفتار کنید تا بهره بهتری از آن ببرید. در قسمت پایین برخی از این نکات را برایتان آورده ایم.

کسب اطلاعات بیشتر: چرا کولر ماشین خنک نمی کند؟

1-هنگامی که به تونل ها یا فضا های بسته این چنینی مثل پارکینگ های سرپوشیده و… وارد می شوید، قبل از داخل شدن حتما دکمه هوای ورودی کولر خودرو را از روی هوای خارجی و گردش هوای خارجی، بر روی گردش هوای داخلی قرار دهید زیرا، چون در فضای بسته هستید، هم آلودگی خودرو های جلویی وارد خودرو نشود و هم این که به دلیل نبود گردش هوای آزاد در بیرون، گردش هوای داخلی باعث زود تر خنک شدن می شود.

2- زمانی که در شهر هستید به خصوص در زمانی که به دلیلی مثل ترافیک یا … مجبورید با سرعت پایینی حرکت کنید، بهترین کار این است که برای روشن کردن کولر در این مواقع با دنده سنگین حرکت کنید. حرکت با دنده سنگین موجب خواهد شد هم خودرو زود تر و بهتر خنک شود و هم به تجهیزات خودرو و کولر خودرو آسیبی وارد نشود.

3- این باور را که استفاده از کولر خودرو موجب مصرف سوخت وحشتناک بنزین خواهد شد را دور بریزید. درست است که استفاده از کولر ماشین چیزی حدود 2 لیتر در هر 100 کیلومتر به مصرف بنزین شما اضافه می کند، اما با توجه به گرما و آب و هوای غیر قابل تحمل، ارزشش را دارد. همچنین برخی با استناد به همین موضوع غلط مصرف وحشتناک بنزین در زمان استفاده از کولر، به جای روشن کردن کولر، شیشه های ماشین را پایین می دهند و معتقدند که این گونه در مصرف سوخت خودروی خود صرف جویی کرده اند، این در حالی است که پایین دادن شیشه ها  در سرعت بالا به علت مسائل آیرودینامیکی و مقاومت هوا، نه تنها باعث کمتر شدن مصرف سوخت نه خواهد شد، چه بسا مصرفی بیشتر از مصرف سوخت زمنا روشن بودن کولر خواهد داشت.

4- حد الامکان سعی کنید تا جایی که ممکن است در روز هایی که هوا آلوده است، دست به روشن کردن کولر نزنید و یا اگر هم که این کار را کردید، گردش هوا را بر روی هوی داخلی بگذارید. به این دلیل روز های آلوده بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو محسوب نمی شوند که ذرات و آلودگی های موجود در هوا به سیستم کولر و همچنین ریه های شما آسیب وارد می کنند.

کسب اطلاعات بیشتر: دلایل ریختن آب از اگزوز ماشین

بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو

بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو

5- حتما پیش از شروع فصول گرم سال که از ابتدای خرداد تا اواخر شهریور ادامه دارد، کولر خودروی خود را به فرد یا مجموعه متخصصی مثل تعمیرگاه رنو نشان دهید و از سلامت کارکرد آن اطمینان حاصل کنید، ‌تا در زمان نیاز و گرم شدن هوا، با خیالی آسوده، از کولر خودروی خود استفاده کنید.

6- اگر که روکش های صندلی خودرویتان از جنس چرم می باشند،‌ سعی کنید آن ها را با یک لایه روکش نخی بپوشانید. دلیل انجام این کار، این است که روکش های چرم در صورت ماندن در آفتاب به شدت گرم می شوند و آن گرما را به محیط انقال می دهند که ضمن آزار دادن شما در هنگام نشستن بر روی آن، باعث گرم شدن محیط خودرو و مقابله با کولر خودرو هم خواهند شد.

7- پیش از استفاده از کولر خودرو و پیش از گرم شدن شدید هوا، حتما از سلامت و میزان آب موجود در رادیاتور خودروی خود اطمینان حاصل کنید، زیرا در صورت عدم سلامت آن و یا نبود آب رادیات در آن، حتی در صورت استفاده از کولر در بهترین زمان هم، ممکن آمپر خودرویتان به شدت بالا رفته و ماشین جوش بیاورد.

بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو

بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو

بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو

بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو، مهمترین و کلیدی ترین موضوع مقاله ما، بحثی است که هر راننده ای به دنبال آن می گردد تا بداند که کی و کجا باید کولر ماشین خود را روشن کند و کی و کجا نباید. بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو فقط صرفا به بحث زمان متکی نیست که بگوییم مثلا 10 دقیقه پس از انجام فلان کار بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو است. بلکه در چند موقیعت و شرایط، بهترین موقیعت روشن کردن کولر خودرو محسوب می شوند که تعمیرگاه رنو ساندرو،‌ برخی از آن ها را در زیر آورده است.

کسب اطلاعات بیشتر: شارژ گاز کولر ماشین های رنو

  • زمانی که مدتی از روشن شدن خودرو توسط شما گذشته است و خودرو و اجزای آن مثل موتور مدتی است کار کرده اند.
  • زمانی که خودرو در گرمای شدید تابستان در مکان و محیطی مسقف و سایه بوده و موتور و خودرو نسبتا خنک هستند(گرم و داغ نیستند).
  • زمانی که خودرو در دور موتور پایین است، از موارد بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو ها محسوب می شود.
  • هنگامی که خودرو در حال حرکت در کفی و مسیر صاف و هموار است نه در حال حرکت بر روی یک مسیر نا هموار، سربالایی شدید یا ترافیک سنگین.

بهترین مرکز تعمیر و مراقبت از کولر خودرو

امیدواریم که از خواندن مقاله بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو، تا اینجا لذت برده باشید و برای تان مفید واقع شده باشد. در صورتی که شما صاحب خودرو های شرکت رنو هستید و قصد چک آپ کولر و سیستم های مرتبط با کولرخودرویتان را دارید و یا اگر به دنبال تعمیرگاه داستری می گردید که کولر خودروی شما را تعمیر کند، حتما سری به سایت و مجموعه خودروبی ایران رنو که، تعمیرگاه رنو آن هم به صورت تخصصی می باشد، سری بزنید.

renault1 بازدید : 71 دوشنبه 30 خرداد 1401 نظرات (0)

اگر که کولر ماشین تان مشکلی داشته باشد، ممکن است این موضوع که چرا کولر ماشین خنک نمی کند ذهن تان را درگیرد کند. همچنین با توجه به این که مدتی هم هست وارد دوره ی گرمای شدید سال شده ایم، احتمالا این موضوع بیشتر آزارتان دهد. علی الخصوصاگر که ساکن شهر تهران باشید، زیرا تهران در این تایم از سال یعنی خرداد ماه آب و هوایی به شدت گرم و خشک دارد و در بعضی ساعات روز واقعا امکان رانندگی و نشستن در خودرو، حتی می شود گفت غیر ممکن است. اگر که می خواهید بهتر و بیشتر با کولر ماشین خود آشنا شوید و با دلایلی که احتمالا پاسخ سوال چرا کولر ماشین خنک نمی کند، هستند، آشنا شوید، در ادامه مقاله همراه تعمیرگاه رنو بمانید. در صورتی که دارای خودرو ساندرو می باشید و نیاز به سرویس کولر خود دارید به تعمیرگاه ساندرو در تهران یعنی ایران رنو مراجعه کنید.

اجزای تشکل دهنده کولر خودرو

سیستم کولر یا همان تهویه مطبوع خودرو ها در حقیقت یک حلقه بسته است که یک فرایند فیزیکی به صورت دائم و متناوب در آن انجام می شود. این چرخه از بخش ها و قسمت های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه و کاری مشخص دارند. مهم ترین و اولین بخش سیستم تهویه مطبوع یا همان کولر خودرو کمپرسور کولر است که احتمال بالایی دارد پاسخ این سوال شما که چرا کولر ماشین خنک نمی کند، خراب بودن آن باشد. قطعات مهم دیگر تشکیل دهنده سیستم کولر خودرو هم کندانسور، اواپراتور، کپسول خشک کندده و… هستند.

شارژ گاز کولر ماشین های رنو

کولر ماشین چگونه کار میکند؟

چرا کولر ماشین خنک نمی کند<p id="caption-attachment-4817" class="wp-caption-text" times="" new="" roman";="" vertical-align:="" baseline;="" text-align:="" center;="" float:="" none;"="">چرا کولر ماشین خنک نمی کند

نحوه کلی کار کولر خودرو به این شکل می باشد که کمپرسور کولر گاز مبرد را از اواپراتور گرفته و به داخل کندانسور می برد، سپس به کپسول خنک کننده دوباره به داخل اواپراتور می رود و آن را حرکت در می آورد و با هدایت باد خنک به داخل خودرو باعث خنکی خودرو می شوند. همچنین جالب است بدانید که کمپرسور کولر هر خودرو باید با قدرت موتور خودرو، حجم و وزن متناسبی داشته باشد. پس می شود گفت که در صورتی که کولر ماشین تان مشکل دارد و این سوال که چرا کولر ماشین خنک نمی کند برای تان ایجاد شده است، باید به دنبال ایرادی در این چرخه و ما بین این قطعات بگردید.

کسب اطلاعات بیشتر: عمر لنت ترمز به چه عواملی بستگی دارد؟

تاثیر کولر روی مصرف سوخت

درست است این مطلب با این که چرا کولر ماشین خنک نمی کند  رتباطی ندارد، اما دانستن آن اهمیت زیادی دارد و احتمالا سوال خیلی از شما عزیزان نیز باشد. یکی از باور هایی که در میان دارندگان خودرو های مختلف از قبیل خودرو های رنو مثل کپچر، ساندرو، ال نود یا سایر وجود دارد و در هنگام مراجعه به تعمیرگاه کپچر یا سایر تعمیرگاه ها آن را بیان می کنند، این می باشد که معتقدند استفاده از کولر خودرو در هنگام رانندگی باعث افزایش بسیار زیاد مصرف بنزین خواهد شد. این باور هم درست است و هم غلط، زیر ا استفاده از کولر باعث افزایش مصرف بنزین می شود زیرا کمپرسور کولر از طریق یک تسمه به موتور خودرو اتصال دارد و انرژی مورد نیاز برای کارکرد خود را از آن می گیرد، به طرزی که حتما شما هم در هنگام روشن کردن کولر خودرو متوجه شده باشید مقداری از قدرت و چابکی خودرو گرفته می شود، اما مقدار مصرف بنزین آن آنقدر ها هم زیاد نیست و تنها چیزی حدود 2 لیتر بیشتر در هر 100 کیلومتر است.

چرا کولر ماشین خنک نمی کند؟

چرا کولر ماشین خنک نمی کند<p id="caption-attachment-4818" class="wp-caption-text" times="" new="" roman";="" vertical-align:="" baseline;="" text-align:="" center;="" float:="" none;"="">چرا کولر ماشین خنک نمی کند

همانطور که پیش تر هم گفتیم، در زمان های گرم سال یعنی از همین خرداد ماه تا اواسط شهریور به خصوص در شهر تهران هوا به شدت گرم می شود و اگر که در زمان رانندگی نشود از کولر کمک گرفت، رانندگی بسیار اذیت کننده خواهد شد. به همین دلیل در این روز ها سالم بودن کولر ماشین بسیار اهمیت دارد و اگر که کار نکند و یا باد گرم بدهد این سوال تمام ذهن تان را اشغال خواهد کرد که چرا کولر ماشین خنک نمی کند و شمایی که به عنوان مثال صاحب رنو ساندرو هستدد، به دنبال تعمیرگاه رنو ساندرو ای خواهید گشت تا که این مشکل را برایتان برطرف کند. ما در این قسمت و در بخش پایینی برخی از عللی که ممکن است باعث شده باشد کولر خودروی شما خنک نکند و باد گرم بدهد را گرد آوری کرده ایم.

  • شل بودن و تنظیم نبودن تسمه کولر
  • تمام شدن و خالی بودن گاز کولر ماشین
  • کثیف بودن و جرم گرفتن کندانسور یا رادیاتور کولر
  • نشت گاز مبرد
  • رانندگی به صورت پر گاز یا تخته گاز
  • مشکلات الکتریکی
  • کثیف بودن اواپراتور داخل اتاق
  • مشکل داشن یا خراب بودن فن کندانسور
  • حراب بودن ترموستات داخل اتاق
  • یخ زدگی اواپراتور
  • خراب بودن کمپرسور کور
  • خرابی دریچه های کولر و بخاری

کسب اطلاعات بیشتر: عوارض پاره شدن تسمه تایم خودرو

تعمیر کولر خودروهای رنو

این مشکلات که در بخش قبلی اشاره کردیم ممکن است برای خوردوهای رنو مثل ال نود، کپچر،ساندرو و همه پیش بیاید و صاحبان آن ها را مجبور به رفتن به تعمیرگاه رنو یا تعمیرگاه رنو ساندرو یا … کند. به همین دلیل اگر که صاحب خودرو های رنوی نامبرده، یا سایر مدل های رنو هستید و با کولر خود مشکل دارید و این سوال را می پرسید که چرا کولر ماشین خنک نمی کند، بهتان پیشنهاد میکنم خودروی خود را به تعمرگاه رنو ای ببرید تا مشکل کولرتان را بیابد و آن را رفع کند.

تعمیرگاه رنو در تهران

چرا کولر ماشین خنک نمی کند<p id="caption-attachment-4819" class="wp-caption-text" times="" new="" roman";="" vertical-align:="" baseline;="" text-align:="" center;="" float:="" none;"="">چرا کولر ماشین خنک نمی کند

اگر که شما صاحب خودروی رنو هستید، این سوال را که چرا کولر ماشین خنک نمی کند، در  ذهن دارید و از طرفی  گرمای آزار دهنده تهران هم باعث سختی رانندگی در طول روز برایتان شده است، به شما پیشنهاد می کنیم که سری به تعمیرگاه ما که تعمیرگاه تخصصی رنو می باشد و تعمیرگاه تمامی خودرو های رنو مثل تعمیرگاه رنو کپچر، تعمیرگاه رنو ساندرو، تعمیرگاه ال نود و… محسوب می شود بزنید تا عیب سیستم تهویه مطبوع خودرویتان را بیابیم وآن را برایتان رفع کنیم.

در کنار این کار با توجه به این که ما در مجموعه ایران رنو تعمیرگاه تخصصی خودرو های شرکت رنو می باشیم، آماده ایم تا علاوه بر نگهداری و انجام سرویس های دوره ای خودرویتان با استفاده از بهترین و مرغوب ترین قطعات، در صورت وجود مشکلات دیگر، عیب های خودرویتان را ریشه یابی و آن ها را بطرف کنیم. همچنین ما در سایت مجموعه مان یعنی ایران رنو هم با ارائه مقالاتی همچون همین مقاله “چرا کولر ماشین خنک نمی کند”، سعی کرده ایم تا به برخی از سوالاتی که مربوط به تعمیرات خودرو هستند، پاسخی مناسب داده باشیم.

renault1 بازدید : 74 یکشنبه 22 خرداد 1401 نظرات (0)

یکی از قطعات اصلی موتور خودرو تسمه تایم می باشد، که نقشی اساسی در موتور دارد. به شکلی که در صورت خرابی آن، عوارض پاره شدن تسمه تایم خودرو، ممکن است باعث آسیب به موتور بشود. تمامی اجزا و قطعات موتور خودرو برای انجام وظیفه ای که برای انجام آن طراحی شده اند، زمان بندی دقیقی دارند، به نحوی که اگر هر کدام از این قطعات، کار خود را به درستی و در زمان مناسب انجام ندهند، باعث خرابی موتور و در نهایت خودرو می شوند. قطعه و قسمتی از موتور خودرو که به درست انجام شدن این زمان بندی کمک ویژه ای میکند، تسمه تایم است که در ادامه مقاله با آن و مطلب عوارض پاره شدن تسمه تایم خودرو، بیشتر آشنا خواهیم شد. با تعمیرگاه مگان در خدمت شما هستیم.

تسمه تایم چیست؟

تسمه تایم که به آن تسمه تایمینگ هم می گویند، بخشی از موتور خودرو های بنزینی است که زمان بندی حرکت سوپاپ های موتور را کنترل می کند. البته در یکسری از خودرو ها به جای استفاده از تسمه تایم، از چرخ دنده استفاده می شود. در اکثریت خودرو هایی که از موتور های پیشرفته استفاده می کنند، از تسمه تایم برای هماهنگ و همگام سازی میل لنگ و میل بادامک استفاده می شود. در برخی از پیشرانه هایی که مجهز به میل بادامک هستند در طرح های بلوک سیلندر، از چرخ دنده برای تکان دادن میل بادامک استفاده می شود. در برخی از خودروها بخاطر دلایلی مثل احتمال وقوع عوارض پاره شدن تسمه تایم خودرو، به جای تسمه از زنجیر تایم استفاده می شود. استفاده از زنجیر به جای تسمه به طراحان کمک می کند که میل بادامک را در جایی دور تر از میل لنگ قرار بدهند. البته استفاده از زنجیر به جای تسمه که بیشتر در دهه های 1970 و 1980 میلادی متداول بود، مجددا در سال های اخیر مورد استفاده قرار گرفته است، دلیل این اتفاق هم این است که دوام و طول عمر زنجیر تایم نسبت به تسمه تایم بیشتر است و احتمال خرابی موتور بخاطر دلایلی مثل عوارض پاره شدن تسمه تایم خودرو نیز وجود نخواهد داشت. در مقابل زنجیر تایم اما، تسمه های تایم نیز مزایایی مثل سبک تر و ارزان تر بودن و کارکردن به صورت بی سر و صدا را دارا هستند.

عوارض پاره شدن تسمه تایم خودرو<p id="caption-attachment-4745" class="wp-caption-text" times="" new="" roman";="" vertical-align:="" baseline;="" text-align:="" center;="" float:="" none;"="">عوارض پاره شدن تسمه تایم خودرو

کسب اطلاعات بیشتر: عمر لنت ترمز به چه عواملی بستگی دارد؟

تسمه تایم چه کار می کند؟

در موتور اکثریت خودرو های بنزنی از تسمه تایم به جهت انتقال نیروی میل لنگ به میل بادامک استفاده می شود تا باز و بسته شدن سوپاپ های ورودی و خروجی را کنترل و مدیریت کند. موتور های چهار زمانه به باز و بسته شدن این سوپاپ ها نیاز دارند که این امر هم با هر بار چرخش میل لنگ و به لطف تسمه تایم اتفاق می افتاد. تسمه تایم دندانه های به خصوصی دارد که برای چرخاندن میل بادامک به کمک میل لنگ در موتور های خاص بر روی آن قرار گرفته اند. برخی از موتور ها ممکن است طوری طراحی شده باشند که در آن ها، تسمه تایم علاوه بر چرخاندن میل لنگ و میل بادامک، سایر قطعات موتور مانند اویل پمپ و واتر پمپ را نیز بچرخاند.

عوارض پاره شدن تسمه تایم خودرو

عوارض پاره شدن تسمه تایم خودرو<p id="caption-attachment-4746" class="wp-caption-text" times="" new="" roman";="" vertical-align:="" baseline;="" text-align:="" center;="" float:="" none;"="">عوارض پاره شدن تسمه تایم خودرو

برخی از افراد به دلیل صرفه جویی در هزینه ها، یکسری از سرویس های دوره ای مورد نیاز خودرو مانند تعویض تسمه تایم را نادیده می گیرند یا به تاخیر می اندازند. این دسته از افراد با این فکر که در حال صرفه جویی در هزینه هایشان هستند، از عوارض سنگینی مانند عوارض پاره شدن تسمه تایم خودرو، که با انجام ندادن یا دیر انجام دادن این سرویس ها در کمین خودرو شان است قافل اند. تسمه تایم خودرو هم همانطور که می دانید از قطعات مصرفی موتور خودرو می باشد که بسته به نوع خودرو، باید پس از تعداد کیلومتر معینی کارکرد، تعویض گردد. اگر که تعویض تسمه تایم به موقع انجام نشود احتمال وقوع عوارض پاره شدن تسمه تایم خودرو، که بسیار برای خودرو مضر هستند، افزایش میابد. در قسمت پایینی به برخی از این عوارض پاره شدن تسمه تایم خودرو اشاره کرده ایم. با تعمیرگاه مگان در خدمت شما هستیم.

کسب اطلاعات بیشتر: علل خرابی سیبک فرمان خودرو چیست؟

  • فرسایش پیدا کردن دنده های تسمه تایم.
  • استارت نخوردن، مشکلات راه اندازی و روشن شدن خودرو.
  • خروج دود زیاد از اگزوز.
  • وارد شدن آسیب به پیستون ها.
  • آسیب دیدن میل لنگ.
  • احتمال برخورد کردن پیستون به سوپاپ.
  • آسیب دیدن بلوک سیلندر.
  • آسیب دیدن سرسیلندر.
  • نشت کردن روغن.
  • به صدا افتادن موتور.
  • وارد شدن صدمات جدی به موتور خودرو.
  • کج شدن سوپاپ های ورودی و خروجی.
  • به هم خوردن زمان بندی باز و بسته شدن و حرکت سوپاپ ها.
  • وارد نشدن مخلوط سوخت و هوا در زمان مناسب به بلوک سیلندر و متعاقب آن خارج نشدن به موقع دود از آن.
  • کاهش یهویی و بسیار زیاد قوای محرکه موتور خودرو.
  • خاموش شدن یهویی و ناگهانی موتور.
  • ایجاد شدن هزینه های سنگین.

کسب اطلاعات بیشتر: علل خرابی بوش طبق خودرو چیست؟

نتیجه گفته هایمان

عوارض پاره شدن تسمه تایم خودرو

مقصود ما از بیان مطالبی نظیر تسمه تایم چیست، تسمه تایم چگونه کار میکند و عوارض پاره شدن تسمه تایم، تنها این موضوع می باشد که، یک اطلاعات شما درباره خودروتان را بالا ببریم و دو از وارد شدن صدمه به خودرو و ایجاد هزینه های سنگین برایتان جلوگیری کنیم. نتیجه و آخرین صحبتمان هم این است که اگر صاحب خودرو هستید، حتما در زمان مناسب برای انجام سرویس های دوره ای، و تعویض تسمه تایم خودروتان اقدام کنید.

اگر که صاحب خودرو های ساخت شرکت فرانسوی رنو، مثل تندر 90، ساندرو، تالیسمان، کولئوس، ساندرو استپ وی، مگان، کپچر، داستر و… هستید، پیشنهاد ما به شما این است که برای انجام خدمات نگهداری و سرویس های دوره ای مثل تعویض تسمه تایم و…، و انجام تعمیرات خودروی رنوتان به تعمیرگاه ایران رنو مراجعه نمایید. ما در تعمیرگاه ایران رنو که مرکز تخصصی خودرو های رنو می باشد با تیمی متشکل از مجرب ترین و با تجربه ترین مکانیک ها و متخصصین خودرو های رنو و با ارائه تمامی خدمات مورد نیاز خودرو های ساخت شرکت رنو، نظیر انجام سرویس های دوره ای، خدمات جلوبندی، خدمات قسمت برقی خودرو، تعویض روغن، تهیه و استفاده از قطعات اورجینال رنو، عیب یابی درست و دقیق با دیاگ اصلی شرکت رنو، اطلاع رسانی زمان های سرویس دوره ای خودرو و…. آماده برطرف کردن تمامی نیاز های خودروی رنو شما می باشیم.

renault1 بازدید : 73 دوشنبه 17 آبان 1400 نظرات (0)

با تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر در خدمت شما هستیم. با بخش الکترونیکی خودرو آشنایی دارید؟ ایا می دانید ایسیو خودرو چه وظیفه ای را بر عهده دارد؟ اگر دارند خودرو کپچر هستید و می خواهید در مورد ایسیو خودرو خود اطلاعاتی بدست اویرد در این مقاله با ما همراه باشید. تعمیرگاه تخصصی ایران رنو، متخصص در تعمیر و سرویس تمامی خودروهای رنو آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر نیز مواردی می باشد که در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو به تخصصی ترین حالت ممکن صورت می پذیرد. با ایران رنو همراه باشید.

ایسیو چیست؟

این قطعه یک میکرو کامپیوتر است که به کمک سنسورها و با تعیین شرایط لحظه‌ای موتور به یک سری عمل کننده یا فرمان‌برهای نصب شده بر روی موتور فرمان دهد تا از این طریق، زمان و مدت پاشش سوخت، زمان جرقه و فراهم‌سازی شرایط مناسب برای ایجاد احتراق را در داخل سیلندرها تامین کند. این میکروکامپیوتر نیز مانند دیگر همنوعان خود شامل CPU، حافظه و برنامه‌ریز است. با تعمیر رنو کپچر در خدمت شما هستیم.

تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر

تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر

 

  • حافظه موقت

این نوع حافظه با قطع برق باطری از بین می‌رود اما مجددآ قابل استحصال است. به روش برگرداندن حافظه، روش تجدید حافظه و یا Initialize می‌گویند. حافظه موقت شناسایی استپ موتور، دنده‌ها و حالات عملی موتور و محاسبات لحظه‌ای برای تنظیمات لحظه‌ای را به عهده دارد و محلی برای نگهداشت معایب موقت و دائم سیستم انژکتور است. برای تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر با ایران رنو همراه باشید.

کسب اطلاعات بیشتر: نمایندگی رنو فلوئنس

تذکر: اگر هر یک از سه کار زیر را انجام دهید حافظه موقت موجود در ECU پاک شده و خودرو تا مدتی به دلیل از دست دادن برخی از پارامترهای لحظه‌ای موتور بد کار می‌کند:

  1. جدا کردن کابل باطری بیش از ۱۵ دقیقه
  2. جدا کردن سوکت های ECU بیش از ۱۵ دقیقه
  3. جدا کردن سوکت رله دوبل در خودروهای غیر مولتی‌پلکس و سوکت‌های BSM در خوردوهای مولتی‌پلکس بیش از ۱۵ دقیقه

در چنین حالتی باید خودرودوباره تجدید حافظه شود. در این حالت خودرو سکته‌های بی‌دلیل و نابه‌هنگام نموده و در هنگام تعویض دنده و به خصوص در هنگام معکوس کشیدن راننده احساس می‌کند که خودرو لحضه‌ای دچار مکث می‌شود. البته این در خودرو های نو زیاد محسوس نیست ولی در هر صورت تجدید حافظه ECU کاملآ مفید خواهد بود.

روش تجدید حافظه ECU: اصولآ با توجه به این‌که در کارخانه‌های مختلف روش‌ها و متدهای مختلفی برای تولید وجود دارد و نیز نظر به استفاده خودرو در کشورها و مناطق مختلف با شرایط متفاوت، در ECU نوعی قابلیت سازگاری و یکسان‌سازی وجود دارد که این توانایی بر مبنای چهار عنصر ذیل پایه‌گذاری می‌شود:

  1. سنسور اکسیژن
  2. سنسور موقعیت دریچه گاز
  3. سنسور ضربه
  4. استپ موتور

  •  حافظه دائم

این نوع حافظه که مانند سیستم‌عامل و Setup کامپیوترهای PC است و با قطع برق از بین نمی‌رود؛ اما در صورت خراب شدن دیگر قابل برگشت نبوده و می‌توان گفت ECU سوخته است. حافظه دائم شامل جدول بزرگی به نام Look up table است که در این جدول به مانند جدول ضرب ردیف‌ها و ستون‌ها و خانه‌هایی وجود دارد. با این تفاوت که تعداد ردیف‌ها و ستون‌های این جدول از عدد دو بیشتر بوده و تعداد آن برابر تعداد سنسورهای موجود در سیستم موتور می‌باشد. تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر.

کسب اطلاعات بیشتر: نمایندگی رنو کولیوس

وظایف ایسیو گیربکس (تی سی یو)

در کامپیوتر گیربکس‌های اتوماتیک عملیات پیچیده‌ای صورت می‌گیرد و انواع پارامتر‌ها در نظر گرفته می‌شود تا دنده به درستی به مقداری بیشتر یا کمتر تغییر پیدا کند. بر اساس سنسور‌های مختلف موجود در خودرو و اطلاعات سرعت خودرو به تی سی یو فرستاده می‌شود تا دنده مناسب انتخاب شود. سنسوری نیز وجود دارد که دمای گیربکس را به کامپیوتر گزارش می‌دهد و در این صورت گیربکس بر اساس دما اقدام به کم و زیاد کردن دنده می‌کند تا آسیبی به سیستم انتقال قدرت نرسد. برای تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر می توانید به مجموعه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید. تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر.

تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر

تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر

نحوه عملکرد ایسیو گیربکس

در گیربکس‌های اتوماتیک بر اساس میزان فشار پدال گاز دنده مناسب انتخاب می‌شود.اگر راننده به میزان کمی پدال گاز را فشار دهد کامپیوتر اقدام به افزاش دنده تا حد ممکن می‌کند.این کار باعث می‌شود مصرف سوخت خودرو تا حد امکان کاهش یابد. اگر راننده پای خود را تا آخرین حد به پدال گاز فشار دهد کامپیوتر تشخیص می‌دهد که افزایش شتاب مورد نیاز است و دنده را تا حد امکان پایین می‌آورد تا بیشترین قدرت در اختیار راننده قرار بگیرد. علاوه بر موارد گفته شده در برخی خودرو‌ها هنگامی که کامپیوتر تشخیص دهد خودرو در سرازیری در حال حرکت است معمولا دنده را کاهش می‌دهد و ثابت نگه می‌دارد تا از افزایش بیش از اندازه سرعت خودرو جلوگیری شود. تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر.

علائم خرابی ایسیو گیربکس

  • سوختگی شدید در ناحیه مدارات منبع تغذیه ایسیو مزدا وانت در سمت لبه برد
  • خراشیدگی سطح برد الکترونیکی ایسیو ایزی یو در هنگام باز کردن درب ایسیو برای تعمیر
  • شکستگی یونیت ABS در اثر تصادف و برخورد سنگین
  • آبخوردگی به برد پنل آمپر یا همان پشت آمپر

تعمیرگاه تخصصی رنو کپچر در تهران

همانطور که می دانید خودروهای رنو به دلیل حساسیتی که دارند نمی توان به دست هر تعمیرکار نابلدی سپرد. برای این کار بهتر است از از یک تعمیرگاه تخصصی رنو بهره ببرید تا نسبت به تعمیر خودروی خود اطمینان حاصل کنید. ما به شما تعمیرگاه ایران رنو را پیشنهاد می کنیم. تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر.

تماس با ما

تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی کوچه هفتم شمالی پلاک 10

شماره تماس:

09128896509

09120996450

02177785114

02177785115

renault1 بازدید : 64 یکشنبه 09 آبان 1400 نظرات (0)

در این مقاله با شما هستیم تا در مورد 5 علت اصلی خرابی دسته موتور به بحث و بررسی بپردازیم. همواره یکی از مهم ترین هدف سازندگان خودرو افزایش ایمنی و راحتی سرنشینان آن می باشد. در این مورد نیز تابحان نواوری های زیادی صورت گرفته است. مشکلاتی که گاهی اوقات ممکن است سرنشینان خودرو را ازرده خاطر کند. عواملی مانند وجود لرزش و ارتعاش که به کابین خودرو منتقل می شود.

در نتیجه می توان گفت یکی از مهم ترین مباحث در صنعت خودروسازی افزایش کیفیت خودرو و مهار لرزش هایی است که ممکن است به کابین خودرو وارد شود. در این میان  موتورهای احتراق داخلی به دلیل ماهیت عملکرد خود در هنگام احتراق سوخت مقداری ارتعاش ایجاد می کنند که مهار آنها نیازمند طراحی، تولید و نصب قطعه ای به نام دسته موتور (به انگلیسی Engine Mount) است. گسترش و توسعه صنعت خودروسازی در دنیا استفاده از این قطعه را نیز آسان تر و گرایش به استفاده از دسته موتور را نیز افزایش داده است. دسته موتورها وظیفه دارند که وزن موتور وسیله نقلیه را تحمل کنند، ارتعاشات ناشی از احتراق سوخت در موتور را جذب کنند و همچنین از حرکت بیش از اندازه موتور که می تواند ناشی از نیروهای وارده از جاده باشد نیز جلوگیری کنند. همچنین این قطعه وظیفه دارد که به موتور خودرو در زمان شتاب گیری یا ترمز گرفتن نیز اجازه حرکت ندهد.

کسب اطلاعات بیشتر: علت اصلی یاتاقان زدن موتور

5 علت اصلی خرابی دسته موتور

5 علت اصلی خرابی دسته موتور

5 علت اصلی خرابی دسته موتور

عبور با سرعت از روی دست انداز

یکی از عمده دلایلی که باعث می شود دسته موتور شما بسیار زودتر از زمان ممکن خراب شود، عبور با سرعت از روی دست انداز است. در این حالت فشار زیاید به دسته موتور وارد می شود و باعث می شود قطعات جلوبندی و زیربندی خودرو نیز با سرعت بالاتری مستهلک شوند. بنابراین بهتر است در این مورد احتیاط کنید و برای حلوگیری از خرابی بیشتر با سرعت پایین تری از روی سرعت گیر عبور کنید.

شتاب گیری ناگهانی

حتما شما نیز تیک آف های ناگهانی و پی در پی را دیده و یا تجربه کرده اید، این مورد نیز باعث می شود طول عمر دسته موتور شما بسیار سریع کاهش یابد و مجبور شوید بسیار زودتر از حد موعد آن را تعویض کنید.

عیب در سیستم کلاچ

یکی از دلایلی که باعث می شود که موتور شما لرزش داشته باشد این است که صفحه کلاچ و یا فلایول شما ممکن است تاب داشته باشد و یا اینکه فنرهای مربوط به کلاچ معیوب باشد. در این حالت هنگام رها کردن کلاچ سبب وارد شدن شربه به موتور می شود که این مورد قاتل دسته موتور محسوب می شود.

خرابی سیستم تعلیق

فرض کنید سیستم تعلیق شما معیوب است، در این حالت به درستی نمی تواند ضرباتی را که از طریق جاده به آن وارد می شود را میرا کنید و در نتیجه ضربات مستقیما به شاسی وارد می شود. این ضربات می توانند به راحتی باعث خرابی دسته موتور شوند.

عیب در موتور

اگر موتور شما به درستی کار نکند و کارکرد آن با لرزش همراه باشد، باید منتظر خرابی دسته موتور خود باشید چرا که شربات شدیدی را به دسته موتور منتقل خواهد کرد.

کسب اطلاعات بیشتر: دلایل کاهش شتاب خودرو چیست؟

انواع دسته موتور

یکی از انواع اولیه این قطعه مهم خودرو، دسته موتور های غیر فعال ارتجاعی هستند. این دسته موتورها علاوه بر اینکه قیمت مناسبی دارند از ویژگی های دیگری مانند نگهداری و تعمیر آسان، فرایند طراحی و ساخت راحت تر وابعاد مناسب بهره می برند. البته این نوع دسته موتورها بیشتر وظیفه تحمل وزن موتور خودرو بر روی خود را دارند و در برخی دیگر از وظایف محوله کاربرد مناسبی ندارند. این نوع دسته موتور معمولا قطعه ای لاستیکی هستند که به دلیل خاصیت ساختاری خود می توانند ارتعاشات را در درون خود میرا کنند. 5 علت اصلی خرابی دسته موتور.

با پیشرفت صنعت خودرو و صنایع وابسته به آن مانند قطعه سازی دسته موتورهای روغنی یا هیدرولیکی تولید و به بازار عرضه شدند. این نوع دسته موتور البته دارای پیچیدگی های فنی در طراحی و ساخت خود هستند و در درون آنها مکانیزم فنر و یک سیال برای جذب ارتعاشات و میزا کردن آن به کار می رود و به دلیل همین ماهیت ساختاری خود در کاهش ارتعاشات عملکرد فنی بهتری دارند. 5 علت اصلی خرابی دسته موتور.

5 علت اصلی خرابی دسته موتور

5 علت اصلی خرابی دسته موتور

تعمیرگاه تخصصی رنو در تهران

یکی از عمده ترین مشکلات دارندگان خودرو رنو این است که محلی معتبر برای تعمیر و سرویس خودرو خود نمی شناسند و در نتیجه ممکن است به هنگام تعمیر از دسته موتور دست دوم و یا تقلبی استفاده کنند. در این میان تعمیرگاه تخصصی ایران رنو با اعتماد شما عزیزان امتحان خود را پس داده است و به طور قطع می توان گفت بهترین تعمیرگاه تخصصی رنو در تهران می باشد. شما عزیزان جهت مراجعه حضوری و یا دریافت نوبت می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و یا اینکه به ادرس ایران رنو مراجعه کنید. 5 علت اصلی خرابی دسته موتور.

renault1 بازدید : 68 سه شنبه 15 تیر 1400 نظرات (0)

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس یوسف قدردان با بیش از ده سال سابقه در زمینه تعمیر انواع خودروهای رنو شما عزیزان را در نگهداری هرچه بهتر از خودروی رنو خود یاری می‌کند .لیست خودروهایی که مهندسین لایق این مجموعه در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو به ارائه خدمات آن‌ها خواهند پرداخت به شرح زیر است. تعمیرگاه تخصصی مگان

1-رنو ال نود/ تندر نود/ تندر پلاس/  پارس تندر

2-رنو مگان دنده دستی و اتوماتیک

3- رنو ساندرو

4- رنو کپچر

5-رنو داستر

6-رنو تالیسمان

7-رنو سفران

8- رنو لاگونا

9- رنوکولئوس

10-رنو لتیتود

و سایر خودروهای شرکت خودرو سازی رنو

لیست خدماتی که در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو قابل انجام است:

1-تعمیر گیربکس اتوماتیک و دستی

2-تعویض روغن گیربکس توسط دستگاه تمام اتوماتیک(ساکشن)

3-سرویس دوره ای رنو

4- خدمات جلوبندی رنو

5-خدمات برق رنو

آدرس تعمیرگاه تخصصی ایران رنو : تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس یوسف قدردان

شماره تماس:

09128896509-مهندس قدردان

021-77785115

021-77785114

گیربکس اتوماتیک | تعمیر گیربکس مگان | تعمیرگاه تخصصی گیربکس | تعمیر مگان

گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک | تعمیر گیربکس مگان | تعمیرگاه تخصصی گیربکس | تعمیر مگان

گیربکس اتوماتیک | تعمیر گیربکس مگان | تعمیرگاه تخصصی گیربکس | تعمیر مگان

 

گیربکس اتوماتیک نوعی انتقال وسیله نقلیه موتوری است که به طور خودکار نسبت دنده را تغییر می دهد و شتاب می گیرد. به این معنی که راننده مجبور نیست دنده ها را به صورت دستی تعویض کند. مانند سایر سیستم های انتقال قدرت به یک موتور احتراق داخلی با سرعت چرخشی نسبتا بالا نیاز است که امکان ارائه طیف وسیعی از سرعت و گشتاور خروجی را به هنگام سفر فراهم می کند.

محبوب ترین شکل موجود در اتومبیل، گیربکس اتوماتیک دنده ای سیاره ای است. از وسایل مشابه اما بزرگتر نیز برای وسایل نقلیه سنگین و تجاری . صنعتی استفاده می شود. این سیستم از کوپلینگ مایع به جای کلاچ اصطکاکی استفاده می کند و با قفل هیدرولیکی و باز کردن قفل سیستم دنده ای سیاره ای، تغییر دنده را انجام میدهد. این سیستم مجموعه ای دامنه دنده ای را تعریف می کند که اغلب دارای یک کف که شفت خروجی سیستم انتقال قدرت را قفل می کند تا وسیله نقلیه جلو یا عقب نچرخد.

علاوه بر گیربکس های اتوماتیک انواع دیگری از سیستم انتقال قدرت خودکار نیز وجود دارد. مانند گیربکس تسمه ای یا زنجیره ای، انتقال دستی، گیربکس دو کلاچه و … علیرغم شباهت ظاهری به گیربکس های دیگر گیربکس های اتوماتیک سنتی در عملکرد داخلی تفاوت چشمگیری دارند.

 

گیربکس اتوماتیک | تعمیر گیربکس مگان | تعمیرگاه تخصصی گیربکس | تعمیر مگان

گیربکس اتوماتیک | تعمیر گیربکس مگان | تعمیرگاه تخصصی گیربکس | تعمیر مگان

 

چرا گیربکس اتوماتیک؟

مزیت بارز گیربکس اتوماتیک عدم وجود پدال کلاچ و الگوی تعویض دستی در رانندگی عادی است. این به راننده اجازه می دهد تا با استفاده از وسایل کمکی رانندگی کند. عدم تعویض دنده هم چنین باعث کاهش توجه و بار کاری مورد نیاز در داخل کابین می شود، مانند نظارت بر دور سنج و برداشتن دست از روی فرمان برای تعویض دنده. به راننده این امکان را می دهد که هر دو دست را همیشه روی فرمان نگه دارد و توجه بیشتری به جاده داشته باشد. کنترل اتومبیل در در سرعت های پایین با اتوماتیک راحت تر از دستی است به دلیل این که یک عارضه جانبی از اتصال مایع بدون کلاچ به نام خزش که باعث می شود ماشین هنگامی که در دنده ات نییس رانندگی کند. حتی در حالت خزش عیب اصلی محبوب ترین طرح های هیدرولیکی کاهش کارایی مکانیکی انتقال قدرت بین موتور و پیشرانه است.

لذت رانندگی با مگان اتوماتیک

عملکرد گیربکس مگان واقعاً مأیوس کننده است؛ به خصوص در تعویض دنده‌ها و حرکت در ترافیک‌ها با دور موتور پایین و دنده‌های سنگین می‌تواند تست اعصابی برای مالک باشد. مگان در سرعت‌های کم بی‌خودی دنده می‌دهد. در هنگام تعویض دنده‌ها با تأخیر دنده عوض می‌کند و توان موتور را در هنگام تعویض دنده، به طرز محسوسی کاهش می‌دهد. وقتی مگان اتوماتیک وارد دنده 4 می‌شود، راننده از سرعت 110 کیلومتر به بعد جای خالی دنده 5 را احساس می‌کند. از نظر گیربکس مگان در برابر رقبایی همچون مزدا 3، سراتو، هیوندای آوانته و حتی ام جی 550 حرفی برای گفتن ندارد.

پیچیدگی فنی مگان با وجود سنسورهای متعدد، حساسیت دمای موتور و گیربکس نازک نارنجی‌اش نوید از یک خودروی پرخرج و پیچیده برای مالک دارد که هرگز نباید روی سردرآوردن هر مکانیکی از این خودرو حساب باز کرد. تعمیراتی که وادارتان می‌کند به تعمیرگاه تخصصی بروید به دست تعمیرگاه تخصصی ایران رنو بسپارید.

رنو مگان

به نظر می‌رسد رنو مگان اتوماتیک دو لیتری در نسخه‌های مدل 90 به بالا با کارکردهای پایین گزینه مناسبی برای خانواده‌های کارمند و افراد میانسالی است که جمعیت 4 یا 5 نفری دارند و اهل شیطنت و فشار آوردن به ماشین نیستند. اما برای خرید نسخه چند سال کارکرده مگان که کیلومتر آن از 150 هزار کیلومتر رد شده باشد باید بسیار تأمل کرد و نیم نگاهی به رقبای کم ادعایی مثل آوانته و سراتو انداخت. اما اگر اصرار بر خرید مگان دارید از هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری آن غافل نشوید؛ بنابراین گرچه متعصبان مگان تا حدودی حق دارند. مگان می‌تواند در عین خوشایند بودن، حسابی مالکش را کلافه کند. از ویژگی‌های فنی منحصر به فردی که قابل رقابت با خودروهای روز دنیاست گرفته تا بازار خراب و پیچیدگی فنی و هزینه‌های سنگین تحمیلی بر دوش مالک!

گیربکس اتوماتیک | تعمیر گیربکس مگان | تعمیرگاه تخصصی گیربکس | تعمیر مگان

گیربکس اتوماتیک | تعمیر گیربکس مگان | تعمیرگاه تخصصی گیربکس | تعمیر مگان

ارتباط با ما:

اگر در رابطه با هزینه تعمیرگیربکس رنو تالیسمان پرسشی دارید می توانید از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید. مهندسین ما در کمترین زمان ممکن با شما در ارتباط خواهند بود.

البته برای اعلام هزینه دقیق نیاز است تا به صورت حضوری خودرو خود را به مجموعه ما که آدرس آن در پایین همین صفحه برای شما نوشته شده است بیاورید.

زمانی که شما به تعمیرگاه ما مراجعه میکنید ما به صورت دقیق و کامل بررسی میکنیم و با توجه به قطعات لازم و تعمیراتی که نیاز است تا انجام بشود ، هزینه را به شما اطلاع میدهیم و در صورت تمایل شما ، شروع به کار میکنیم.

ما علاوه بر تعمیر تعمیرگیربکس رنو تالیسمان، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را نیز ارائه میدهیم.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد.

اگر تعمیرگیربکس رنو تالیسمان را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید.

شما عزیزان می‌توانید برای تعمیر و نگهداری خودروی رنوی خود همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس قدردان مراجعه کنید.

شماره تماس:

09128896509-مهندس قدردان

021-77785115

021-77785114

renault1 بازدید : 99 یکشنبه 06 تیر 1400 نظرات (0)

با نمایندگی ال نود در تهران در خدمت شما هستیم. تعمیرگاه تخصصی ال نود در تهران، شما عزیزان برای تعمیر تمامی بخش های خودروی ال نود خود می توانید به نمایندگی ال نود در تهران مراجعه کنید. جهت مراجعه حضوری می توانید با متخصصین ما تماس حاصل نمایید.

تعمیر تخصصی گیربکس ال نود در این مجموعه صورت می گیرد. همچنین برای تعمیر جلو بندی خودروی تندر نود خود نیز به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید.

در بسیاری که تعمیرگاه های رنو تعمیر برق خودرو به صورت مختصر و غیر تخصصی انجام می شود که سبب وارد شذن ایراد اساسی به خودرو می شود. در مجموعه ایران رنو متخصص مربوط به برق خودرو در خدمت شماست.

توجه داشته باشید پس از عیب یابی حتما برای شروع تعمیر با شما در ارتباط هستیم. معایب خودروی شما با شما در میان گذاشته می شود و در صورت تایید شما تعمیر خودرو صورت میگیرد.

در مجموعه تخصصی ایران رنو شمت عزیزان می توانید از خدماتی مانند تعمیر موتور، تعمیر جلوبندی، تعمیر گیربکس، سرویس دوره ای، تعویض روغن گیربکس، تعویض روغن موتور، خدمات برق رنو و بسیاری دیگر از خدمات بهره مند شوید. یکی از عمده مشکلاتی که مشتریان رنو دارند این است که زمان تعویض روغن گیربکس و تعویض روغن موتور را فراموش می کنند.

با یک بار مراجعه به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو زمان مراجعه بعدی خود برای تعویض روغن گیربکس، تعویض روغن موتور و سرویس دوره ای را می توانید از طریق پیامک دریافت کنید.

 

نمایندگی مگان در تهران | تعمیرگاه تخصصی مگان در تهران

نمایندگی ال نود در تهران

نمایندگی ال نود در تهران

خودروهای نمایندگی رنو به دلیل استاندارد های خاصی که دارند توسط هر تعمیرکاری قابل تعمیر نیستند. هیچگاه خودروی خود را دست هر تعمیرکاری نسپارید چون سبب وارد شدن ایرادهای جدی به خودرو میشوند. شما عزیزان برای تعمیر جلوبندی، مکانیکی، عیب یابی، تعمیر برق خودرو، سرویس دوره ای و … می توانید به نمایندگی مجاز ایران رنو مراجعه کنید.

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

یکی از مهم ترین قطعات خودرو گیربکس آن است. بسیاری از دوستان اهمیت گیربکس را نمی دانند و حتی کارکرد آن را نیز درست بلد نیستند. به همین دلیل تعمیر آن را به عقب می اندازند.

گیربکس در حقیقت انتقال دهنده نیروی موتور به چرخ هاست.

یکی دیگر از بخش های مهم مربوط به گیربکس خودرو تعویض روغن گیربکس است. شما با تنها یکبار مراجعه به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو به طور مرتب زمان تغییر روغن گیربکس به شما یادآوری می شود.

 

نمایندگی داستر در تهران

نمایندگی ال نود در تهران | نمایندگی مگان در تهران | نمایندگی رنو در تهران | نمایندگی داستر در تهران

نمایندگی ال نود در تهران | نمایندگی مگان در تهران | نمایندگی رنو | نمایندگی داستر در تهران

تعمیرگاه تخصصی رنو داستر در تهران، شما عزیزان برای سرویس دوره ای خودروی خود می توانید به نمایندگی ایران رنو مراجعه کنید.

تعمیر تخصصی برق خودرو داستر نیز در این مجموعه صورت میگیرد. می توانید با مراجعه به این مجموعه مشکلات خودروی خود را با ما در میان گذارید.

برای هماهنگی و مراجعه حضوری با شماره های درج شده در انتهای مقاله مراجعه کنید.

تعمیر جلوبندی داستر در تهران

خدمات مجموعه ایران رنو

در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو خدمات زیر ارائه می شود.

  • تعمیرات مربوط به موتور
  • تعمیرات مربوط به جلوبندی و سیستم تعلیق
  • عی بیابی خودرو
  • تعمیرات مربوط به برق خودرو
  • تعمیر سرسیلندر
  • سرویس دوره ای خودرو
  • دیاگ اصلی شرکت رنو
  • تعویض روغن موتور، روغن گیربکس
  • تعویض لنت

و تمامی تعمیراتی که مربوط به خودرو است.

تعمیرگاه مگان در تهران

تماس با ما | تعمیرگاه تخصصی رنو در تهران

نمایندگی ال نود در تهران

نمایندگی ال نود در تهران

ما تعمیر برق رنو ، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را ارائه میدهیم.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد.

اگر تعمیر خودور را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید. با بهترین تعمیرگاه تالیسمان در خدمت شما هستیم.

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز می باشد.

شماره تماس:

09128896509

09120996450

021-77785115

021-77785114

renault1 بازدید : 64 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس یوسف قدردان با بیش از ده سال سابقه در زمینه تعمیر انواع خودروهای رنو شما عزیزان را در نگهداری هرچه بهتر از خودروی رنو خود یاری می‌کند .لیست خودروهایی که مهندسین لایق این مجموعه در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو به ارائه خدمات آن‌ها خواهند پرداخت به شرح زیر است.

 

1-رنو ال نود/ تندر نود/ تندر پلاس/  پارس تندر

2-رنو مگان دنده دستی و اتوماتیک

3- رنو ساندرو

4- رنو کپچر

5-رنو داستر

6-رنو تالیسمان

7-رنو سفران

8- رنو لاگونا

9- رنوکولئوس

10-رنو لتیتود

و سایر خودروهای شرکت خودرو سازی رنو

 

لیست خدماتی که در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو قابل انجام است:

 

1-تعمیر گیربکس اتوماتیک و دستی

2-تعویض روغن گیربکس توسط دستگاه تمام اتوماتیک(ساکشن)

3-سرویس دوره ای رنو

4- خدمات جلوبندی رنو

5-خدمات برق رنو

 

کوئل چیست ؟

کوئل قطعه ای از سیستم برقی خودرو و یکی از اجزای موتور است.

این قطعه با تامین برق باعث جرقه زدن خودرو و سوختن بنزین می شود.

کوئل از طریق وایر به شمع خودرو متصل می شود .

نام دیگر کوئل ، سیم پیچ احتراق است .

 

وظیفه اصلی کوئل :

تامین ولتاژ بسیار بالا برای شمع موتور خودرو

ایجاد جرقه احتراق در سیلندر خودرو

تبدیل برق خودرو از 12 ولت به 10هزار ولت

 

 نحوه عملکرد کوئل

نحوه کار کوئل به گونه است که جریان باطری خودرو را که ولتاژ پایینی دارد را دریافت می کند ،

سپس کوئل ، این جریان را به یک جریانی با ضریب هزار تبدیل می کند .

این جریان تولید شده در کوئل ، در شمع خودرو جرقه ایجاد می کند .

و پس از طی مراحل بالا ، در محفظه سیلندر خودرو احتراق صورت می گیرد .

 

اجزای کوئل :

موارد زیر اجزای سازنده یک کوئل تکی است :

سیم پیچی با دور بالا

سیم پیچی با دور پایین

مغزی

دلکو

علائم خرابی کویل دوبل

دانستن اطلاعات کافی وظیفه هر راننده ای میباشد . کویل های احتراق عنوان قهرمان غوطه ور موتور را دارند . وایرها برق کافی برای موتور را دریافت میکنند ، اما این کویل احتراق است که برق را جرقه های ولتاژ بالا تبدیل میکند .سیم پیچ موجود در کویل خودرو ولتاژ را از باتری 12 ولت می گیرد ، آن را تقویت می کند و به داخل موتور میرساند . اما امروزه در خودروهای مدرن کویل ها نیز تکامل یافته اند و جای خود را به کویل دوبل داده اند . کویل های دوبل کارشان افزایش ولتاژو برق رسانی بیشتر میباشد و خود را تحت فشار بیشتری میگذارند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند . همراه مکانیک سیار وحید باشید با اطلاعاتی از 7 علائم خرابی کویل دوبل . همانگونه که دانستن نحوه عملکرد کویل دوبل خودرو اهمیت دارد باید بدانید که این کویل ها نیز روزی خراب می شوند و آگاهی از علائم خرابی آن میتوند مبحثی مهم بشمار برود . اما به جای رفتن به تعمیرگاه خدمات تعمیر کویل در محل را دریافت کنید.

1. خودرو استارت نمیخورد

از مهمترین علائم خرابی کویل دوبل میتواند استارت نخوردن خودرو باشد . قابل توجه شما عزیزان باشد که موارد زیادی میتواند در استارت نخوردن خودرو موثر باشد که در مقاله مرتبط به آنها اشاره خواهیم کرد . اما علتی که در سطر این گزینه هاست خرابی کویل است که یا به استارت نخوردن و یا به استارت ضعیف خوردن منجر میشود .

 

2. چراغ موتور چک شما روشن می شود

حال تصور را بر این میگذاریم که خودرو استات خورد . از کجا بفهمیم علائم خرابی کویل دوبل چگونه بروز داده میشود ؟

چراغ موتور چک یکی از سریعترین سیستم واکنشگرا در این مسئله میباشد

اگر وسیله نقلیه شما دارای مشکلات عملکردی باشد ، مانند خرابکاری ها ، کامپیوتر از بین می رود و چراغ موتور چک روشن می شود.

پیشنهاد ما به شما این است که حتما یک تست دیاگ بزنید یا سرویس دوره ای خودرو را تجربه کنید

3. نقص فنی در تنظیمات موتوری

از دیگر علائم خرابی کویل دوبل مشکلات عملکرد برخی از علائم شایع در ارتباط با عدم وجود سیم پیچ های احتراق است . جرقه خروجی از کویل دوبل می تواند منجر به انبوهی از مشکلات ریز و درشت از جمله تنظیمات موتوری شود ، که منجر به خاموش شدن وسیله نقلیه شما هنگام توقف می شود.

 

4. نوسان مصرف سوخت

اگر متوجه شدید که نشانگر مصرف سوخت خط شاخص را به صورت طبیعی رها نمیکند ، ممکن است به دلیل عدم وجود سیم پیچ احتراق باشد.

اگر شاخه های جرقه انرژی کمتری را از باتری دریافت کندن سوخترسانی مختلف میشود

وسیله نقلیه شما با استفاده از سوخت بیشتر ، کمبود انتقال نیرو را جبران می کند

و در نتیجه هنگام انجام این کار به کویل دوبل آسیب وارد میکند

5. بروز نشتی روغن موتور

از رایجترین علائم خرابی کویل دوبل میتواند روغن ریزی ناشین از ترک خوردن پوسته باشد

کویل های احتراق معمولاً در یک محفظه پر از روغن محفظه می شوند.

اگر سیم پیچ بیش از حد گرم شود ، ممکن است پوسته ترک خورده و نشت کند.

این به نوبه خود ، می تواند باعث ایجاد آبگرفتگی شود و بر عملکرد خودرو تأثیر منفی بگذارد.

آموزش تعمیر کوئل | تعمیر کوئل | تعمیر برق خودرو | تعمیر ایسیو

آموزش تعمیر کوئل | تعمیر کوئل | تعمیر برق خودرو | تعمیر ایسیو

ارتباط با ما:

اگر در رابطه با تعمیر برق خودوری خود پرسشی دارید می توانید از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید. مهندسین ما در کمترین زمان ممکن با شما در ارتباط خواهند بود.

البته برای اعلام هزینه دقیق نیاز است تا به صورت حضوری خودرو خود را به مجموعه ما که آدرس آن در پایین همین صفحه برای شما نوشته شده است بیاورید.

زمانی که شما به تعمیرگاه ما مراجعه میکنید ما به صورت دقیق و کامل بررسی میکنیم و با توجه به قطعات لازم و تعمیراتی که نیاز است تا انجام بشود ، هزینه را به شما اطلاع میدهیم و در صورت تمایل شما ، شروع به کار میکنیم.

ما علاوه بر تعمیر برق رنو ، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را نیز ارائه میدهیم.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد.

اگر تعمیر خودور را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید.

شما عزیزان می‌توانید برای تعمیر و نگهداری خودروی رنوی خود همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس قدردان مراجعه کنید.

 

شماره تماس:

0912889650-مهندس قدردان

09120996450-حامد رضایی

021-77785115

021-77785114

renault1 بازدید : 67 شنبه 29 خرداد 1400 نظرات (0)

با تعمیر جلوبندی کپچر در خدمت شما هستیم. تعمیرگاه تخصصی ایران رنو متخصص در تعمیر تمامی خودروهای رنو به ویژه کپچر، آماده ارائه خدمات می باشد. شما عزیزان می توانید برای تعمیر جلوبندی کپچر، سرویس دوره ای رنو کپچر، تعویض روغن گیربکس، تعویض روغن موتور و… به این تعمیرگاه مراجعه کنید.

در نظر داشته باشید با مراجعه به نمایندگی ایران رنو ابتدا خودروی شما عیب یابی می شود. هزینه تعمیر با شما در میان گذاشته می شود. در صورت رضایت شما خودرو تعمیر می شود. همچنین در این تعمیرگاه تعمیر برق خودروی کپچر نیز توسط متخصصین برق خودرو صورت می گیرد.

شما عزیزان می توانید با شماره های درج شده در انتهای مقاله جهت مراجعه حضوری با متخصصین هماهنگی لازم را به عمل آورید.

 

تعمیر جلوبندی کپچر

یکی از بخش های اساسی خودرو سیستم تعلیق و جلوبندی است که در صورتی که با مشکل مواجه شود سبب بروز تصادف می شود. در این بخش ما چند نمونه از نشانه ها و علل خرابی جلوبندی را با شما در میان می گذاریم. در صورتی که هریک ازین نشانه ها در خودروی شما مشهود است سریعا به نمایندگی ایران رنو مراجعه کنید.

تعمیر جلوبندی کپچر

تعمیر جلوبندی کپچر

یکی از گزینه های شایع در زمینه خرابی جلوبندی کپچر، تغییر ارتفاع خودرو است. معمولا قشر جوان علاقه به پایین آوردن ارتفاع خودرو دارند. خودروهای رنو به دلیل استاندارهای خاصی که توسط نمایندگی آن در نظر گرفته شده. اگر از مقدار استاندارد پایین تر باشد سبب اسیب به جلوبندی سیستم می شود. بهتر است قبل از اینکه اقدام به تغییر ارتفاع خودروی خود کنید، این موضوع را با یک متخصص در میان بگذارید و محدوده مجاز برای تغییر ارتفاع رنو کپچر را جویا شوید.

گزینه دوم باد لاستیک ها می باشد. معمولا باد لاستیک برای خودروهای رنو یک مقدار استاندارد است و جابجایی از نقظه استاندارد سبب اسیب می شود. بهترین کار این است خودروی خود را در زمان های تعیین شده به نمایندگی ایران رنو برای سرویس خودرو ببرید. در دوره های سرویس خوردهای کپچر، متخصصین ایران رنو تمامی گزینه هایی که ممکن است در طولانی مدت سبب وارد شدن ایراد به خودروی شما شود را بررسی می کنند و ایرادات احتمالی را با شما در میان می گذارند.

یکی از مشکلات دارندگان خودروی کپچر این است که متاسفانه زمان سرویس دوره ای خودروی خود را فراموش می کنند. تعمیرگاه تخصصی ایران رنو این مشکل را برای شما حل کرده است.

شما می توانید با یک بار مراجعه به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو سرویس دوره ای خودروی خود، زمان سرویس بعدی خود را از طریق پیامک دریافت کنید.

تعمیرگاه تخصصی مگان

سرویس دوره ای کپچر | تعمیر جلوبندی کپچر

یکی از نشانه های خرابی سیستم تعلیق کشیده شدن فرمان به طرفین هنگام رها کردن فرمان است. اگر در خودروی خود این مشکل را احساس می کنید بهتر است قبل از این که یک ایراد جزیی سبب خرابی دیگر بخش های خودرو شود، به تعمیرگاه متخصص خودروی خود مراجعه کنید.

از دیگر دلایل مشکل در سیستم تعلیق خودرو، خراب شدن طبق خودرو است که می بایست حتما توسط متخصص رنو تعمیر شود. بنابراین کار را به کاردان بسپارید.

سرو وصدای داخل اتاق در بسیاری از خودروها ممکن است به گوش برسد ولی خودروهای رنو به گونه ای طراحی شده اند که دارای کمترین سر و صدا در داخل کابین هستند. ممکن است این نشانه به جلوبندی خودرو مربوط باشد و سیستم تعلیق به مشکل خورده باشد.

 

تماس با ما | تعمیرگاه تخصصی رنو در تهران

تعمیر جلوبندی کپچر

تعمیر جلوبندی کپچر

ما تعمیر برق رنو ، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را ارائه میدهیم.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد.

اگر تعمیر خودور را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید. با بهترین تعمیرگاه تالیسمان در خدمت شما هستیم.

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز می باشد.

شماره تماس:

09128896509

09120996450

021-77785115

021-77785114

renault1 بازدید : 66 یکشنبه 09 خرداد 1400 نظرات (0)

با تعمیر جلوبندی رنو داستر در خدمت شما هستیم. یکی از بخش های تخصصی در خودرو که حتما می بایست توسط یک تعمیرکار متخصص و با تجربه تعمیر و سرویس گردد، جلوبندی آن می باشد. جلوبندی در واقع به بخش جلویی و زیرین خودرو گفته می شود که وظیفه تعلیق خودرو، کاهش لرزش خودرو هنگام رانندگی بر روی سطوح ناهموار، و کاهش انتقال تکان ها به داخل کابین را بر عهده دارد.

بخش اصلی جلوبندی همان کمک فنرها هستند که به عنوان ضربه گیرعمل می کنند و بخش عظیمی از تکان های خودرو را دریافت و جذب می کنند. این موضوع به کاهش فرسودگی خودرو کمک شایانی می کند. در حالت کلی هرچثدر جلوبندی خودروی شما از کیفیت بالاتری برخوردار باشد رانندگی شما لذت بخش تر خواهد بود.

 

جلوبندی خودرو شمامل چه قطعاتی است؟

به هنگام تعمیر جلوبندی رنو داستر قطعات مختلفی بررسی و عیب یابی می شوند. در حالت کلی جلوبندی خودرو شامل فنر، کمک فنرهای جلو، اکسل، سیستم تعلیق جلو، میل موجگیر، سیستم چرخ ها، بلبرینگ و تپی چرخ ها، طبق و … می باشد. هر یک از این بخش ها ممکن است دچار خرابی شود و نیاز به تعویض داشته باشد. در نظر داشته باشید به هنگام تعمیر جلوبندی رنو داستر قطعات در صورت خرابی می بایست با قطعات اصلی و اورجینال جایگزین شوند. در تعمیرگاه تخصصی رنو داستر تمامی قطعات جایگزین اصلی و تضمین شده هستند.

 

علائم خرابی جلوبندی چیست؟

متاسفانه برخی از رانندگان به صداهای موجود در خودرو اهمیتی نمی دهند ولی هر یک از این صداها نشانه خرابی یک بخش از خودرو است. برای جلوبندی نیز به راحتی می توانید تشخیص دهید که کدام بخش از خودرو شما به مشکل خورده است.

  • لرزش فرمان خودرو بخ دلیل بالانس نبودن چرخ ها و خرابی بلبرینگ
  • انحراف خودرو به طرفین به دلیل اشکال در اتصالات فرمان و تنظیم نبودن زوایای چرخ
  • گیج زدن خودرو به دلیل شل بودن میله تعادل
  • وجود سر و صدای نامتعارف هنگام عبور از موانع
  • سوت زدن چرخ ها به هنگام دور زدن در میدان

 

تعمیر جلوبندی رنو داستر به صورت تخصصی در مجموعه ایران رنو صورت می گیرد. شما عزیزان می توانید برای عیب یابی و تعمیر خودروی خود به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید.

لازم به ذکر است در این مجموعه تعمیر برق خودرو داستر نیز توسط متخصص برق رنو انجام می پذیرد. هنگامی که شما به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه می کنید خودرو به طور کامل عیب یابی می شود. هزینه تعمیر به شما اطلاع داده می شود و در صورت موافقت خودرو شما تعمیر می شود.

 

تعمیر جلوبندی رنو داستر

تعمیرگاه جلوبندی داستر | جلوبندی داستر | نمایندگی مجاز داستر | تعمیرکار داستر

تعمیر جلوبندی رنو داستر 

یکی از علل خرابی جلوبندی رنو داستر خراب شدن طبق می باشد. این بخش از خودرو حتما می بایست توسط متخصص باتجربه تعمیر و بررسی شود بنابراین خودروی خود را به دست تعمیرکار نابلد نسپارید. در اینصورت حتما به نمایندگی مجاز ایران رنو مراجعه کنید تا از قطعات اصلی برای تعویض طبق استفاده شود.

دلیل خراب شدن طبق هل معیوب شدن بوش ها می باشد. مثلا هنگامی که از روی سرعت گیر می گذرید صدایی گوش خراش می شنوید مانند حالتی که یک قطعه در حال باز شدن است. برای کاهش هزینه ها در اولین فرصت به نمایندگی مجاز رنو داستر مراجعه کنید.

 

از علل دیگر خراب شدن جلوبندی رنو داستر کشیده شدن فرمان به طرفین می باشد. احتمالا این وضعیت را پیش از این تجربه کرده اید. هنگامی که فرمان را برای چند لحظه رها می کنی فرمان به طرفین کشیده می شود. برای رفع این مشکل با نمایندگی ایران رنو تماس بگیرید و برای مراجعه با متخصصین ایران رنو هماهنگ کنید.

 

مشکلات تغییر در ارتفاع خودرو و

یکی دیگر از دلایلی که سبب وارد شدن ایراد به جلوبندی خودرو می شود تغییر ارتفاع خودرو به صورت غیر استاندارد است. پیشنهاد می شود به هیچ وجه ارتفاع خودرو را به صورت غیر استاندارد تغییر ندهید.

تعویض روغن گیربکس داستر

 

تماس با ما | نمایندگی رنو داستر

تعمیر جلوبندی رنو داستر

تعمیر جلوبندی رنو داستر

ما تعمیر برق رنو ، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را ارائه میدهیم.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد.

اگر تعمیر خودور را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید. با بهترین تعمیرگاه ال90 در خدمت شما هستیم.

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز می باشد.

شماره تماس:

09128896509

09120996450

021-77785115

021-77785114

renault1 بازدید : 86 سه شنبه 04 خرداد 1400 نظرات (0)

کی از مشکلات عمده در خودروهای رنو تالیسمان رفع کوبش تالیسمان می باشد. متاسفانه برخی از تعمیرکاران در جهت رفع کوبش تالیسمان تنها به صورت موقتی اسن کار را انجام می دهند. ولی در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو کوبش تالیسمان به صورت صد در صد تتضمینی صورت می پذیرد.

شما عزیزان جهت حل مشکل کوبش تالیسمان خود می توانید با شماره های درج شده در انتهای مقاله تماس حاصل نمایید و یا به صورت حضوری به آدرس تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید.

رنو تالیسمان یک خودروی کلاسیک در سال 2017 توسط نگین خودرو وارد کشورمان شد. این خودرو به دلیل امکانات رفاهی و همچنین بهره گیری از خدمات پس از فروش مورد توجه مردم قرار گرفته است. ولی متاسفانه مشکل کوبش دارد که بسیاری ار دارندگان خودرو تالیسمان از این موضوع آزرده خاطر هستند.

نگران کوبش  تالیسمان خود نباشید. رفع کوبش تالیسمان به صورت صد در صد تضمینی در ایران رنو

رنو این خودرو را مانند رنو اسپس کراس اوور برای بازار کشورهایی که فرمان خودرو در سمت چپ قرار دارد توسعه داده است و هنوز رنو تالیسمان در کشورهایی مانند انگلستان، ایرلند، ژاپن، مالزی و استرالیا عرضه نشده است.

مشخصات فنی رنو تالیسمان

رفع کوبش تالیسمان | رفع ایراد تالیسمان | نمایندگی مجاز تالیسمان در تهران | تعمیرگاه تالیسمان در تهران

رفع کوبش تالیسمان | تعمیرگاه تخصصی ایران رنو

ایمنی رنو تالیسمان

رنو تایسمان در سال 2017 توسط شرکت نگین خودرو وارد ایران شده است و به دلیل داشتن خدمات پس از فروش با استقبال بی نظیر مردم روبرو شده است. ولی رفع کوبش تالیسمان کمی برای دارندگان خودروی تالیسمان مشکل شده است که تعمیرگاه تخصصی ایران رنو این مشکل را حل کرده است.

رنو تالیسمان از سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل لغزش به هنگام شتاب گیری و کنترل رانش می باشد.

مطالعه بیشتر: تعمیرگاه تخصصی مگان

معایب رنو تالیسمان

رفع کوبش تالیسمان

رفع کوبش تالیسمان

یکی ایرادات شایع رنو تالیسمان کوبش آن می باشد که این موضوع توسط نمایندگی مجاز ایران رنو قابل حل است. شما عزیزان می توانید با مراجعه به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو ای مشکل را حل کنید. رفع کوبش تالیسمان در نمایندگی ایران رنو به صورت صد در صد تضمینی صورت می گیرد.

رنو تالیسمان یکی دیگر از محصولات شرکت خودروسازی رنوی فرانسه است که در آزمون موسسه Euro NCAPP توانسته است که 5 ستاره ایمنی را برای خود کسب کند.

تماس با ما | تعمیرگاه تخصصی ایران رنو | تعویض روغن گیربکس داستر

جهت ارتباط با متخصصین ما می توانید با شماره های ثبت شده در انتهای مقاله تماس حاصل نمایید.

آدرس: تهرانپارس بلوار بابائیان خیابان پنجم شیدایی کوچه هفتم شمالی پلاک 1 به مدیریت مهندس یوسف قدردان

 

شماره تماس:

021-77785114

021-77785115

09128896509

09120996450

 

renault1 بازدید : 61 یکشنبه 02 خرداد 1400 نظرات (0)

با آموزش تعویض تسمه تایم ال نود در تعمیرگاه تخصصی ال نود در خدمت شما هسیتم. شما عزیزان میتوانید برای تعویض تسمه تایم تمامی خودروهای گروه رنو خود به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس یوسف قدردان مراجعه کنید.

در این مرکز تخصصی رنو تعویض تسمه تایم خودروهای رنو شما از جمله ال نود،پارس تندر،مگان،ساندرو،داستر،کپچر و… با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

شما عزیزان میتوانید قبل از مراجعه حضوری برای  هماهنگی یا طرح سوالات احتمالی خود در خوصص تعویض تسمه تایم یا هرگونه سوال فنی در رابطه با تعمیر انواع خودروهای رنو خود با شماره های درج شده در انتهای مقاله تماس حاصل نمایید. در این مقاله به آموزش تعویض تسمه تایم انواع خودروهای گروه رنو خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

آموزش تعویض تسمه تایم موتور K4M رنو (تندر90،مگان،داستر،ساندرو)

برای تعویض تسمه تایم موتور k4m قاب های محافظ تسمه تایم را باز کند سپس موتور را در حالت تایم بگذارید یعنی سیلندر1و4 در نقطه مرگ بالا باشد وفلاویل راقفل کنید ، تایم تندر به این گونه است که سیلندر یک در نقطه مرگ بالا باشد .

در موتور k4m سیلندر یک از سمت جلوموتور است وشمارش سیلندر های تندر مثل گروه پژو نیست(در خانواده پژو سیلندر یک  از سمت فلایویل یا همان انتهای موتور که به گیربکس متصل است می باشد) وقتی سیلندر یک را در نقطه مرگ بالا قرار دادید سیلندرچهار نیز در نقطه مرگ بالاست ومیل سوپاپ هم روی تایم است ابزار مخصوص را ببندید.

تعویض تسمه تایم ال نود | تعویض تسمه تایم مگان | تعویض تسمه تایم ساندرو| تعویض تسمه تایم داستر

آموزش تعویض تسمه تایم ال نود | تعویض تسمه تایم ال نود

بعد از باز کردن تسمه تایم تسمه تایم را تعویض کنید حالا اگر چرخ دنده های میل سوپاپ را باز کردید تعجب نکند هیچ خار یا شاخصی برای بستن ندارد، دو عدد کاسه نمد ته میل سوپاپ را از قسمت پلاستیکی وسط ان سوراخ کنید یا با پیچ گوشتی کاسه نمد را خارج کنید، شاخص میل لنگ را نیز که ابزار مخصوص است قرار دهید ومیل لنگ را تایم کنید.

تایم ته میل سوپاپ به این صورت است که از دو عدد نیم دایره تشکیل شده است ته هر میل سوپاپ نیم دایره های کوچک هر میل سوپاپ به سمت پایین یا سمت کارتر باشد.

تایم جلو میل سوپاپ این است اگر چرخ دنده میل سوپاپ را باز کرده اید سر چرخ دنده میل سوپاپ هوا Aنوشته شده است که نشان گر چرخ دنده میل سوپاپ هوا است وچرخ دنده میل سوپاپ دود هم با حرفEمشخص شده است وقتی که با ابزار مخصوص ته میل سوپاپ را همان طور که گفته شده تایم کردید چرخ دنده میل سوپاپ را روی می سوپاپ خودش قرار دهید بصورتی که ارم شرکت رنو بسمت بالا باشد سپس ابزار مخصوص راببندیدو چرخ دنده میل سوپاپ راسفت کنید

چرخ دنده میل سوپاپ را روی میل سوپاپ خودش قرار دهید بصورتی که ارم شرکت رنو بسمت بالا باشد سپس ابزار مخصوص راببندیدو چرخ دنده میل سوپاپ راسفت کنید.

تعویض تسمه تایم ال نود | تعویض تسمه تایم مگان | تعویض تسمه تایم ساندرو| تعویض تسمه تایم داستر

آموزش تعویض تسمه تایم ال نود | تعویض تسمه تایم ال نود

برخی نکات مهم در رابطه با تعویض تسمه تایم ال نود

تسمه دینام در تندر 90 با هیدرولیک سایز 1815 و در تندر 90 بدون هیدرولیک سایز 6PK 1199 میباشد. فولی سر میل لنگ خودروی تندر 90 با پمپ هیدرولیک با خودروی بدون پمپ هیدرولیک متفاوت است. تسمه تایم دارای 132 دندانه و طبق توصیه کارخانه هنگام تعویض تسمه باید غلطک هرزگرد و غلطک تسمه سفت کن تعویض شود. برای بازکردن پولی سرمیل لنگ نباید بوسیله استارت پولی را باز کرد.حتما با استفاده از ابزار مخصوص میل لنگ قفل شود.

روی بلوک سیلندر وزیر فشنگی روغن یک در پوش نصب شده که با باز کردن آن می توان پیچ ابزار مخصوص را جهت قفل کردن میل لنگ نصب کرد .(خار میل لنگ در زمان قفل شدن هنگام تایم بودن باید روی ساعت 11 باشد). غلتک(فولی) هرزگرد تایم شیار دار است. برای تعویض تسمه تایم ضمن قفل کردن میل لنگ باید هر دو میل سوپاپ با استفاده از ابزار مخصوص قفل شوند.

 

تماس با ما | آموزش تعویض تسمه تایم ال نود

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو متخصص در تعمیر و سرویس تمامی خودروهای رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس یوسف قدردان می باشد. شما عزیزان برای تعمیرات تمامی خودروهای رنو می توانید به این تعمیرگاه مراجعه کنید.

نکته مهم: با یک بار مراجعه به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو می توانید زمان سرویس دوره ای، تعویض روغن گیربکس، تعویض روغن موتور را از طریق پیامک دریافت کنید.

شماره تماس:

مهندس یوسف قدردان-09128896509

حامد رضایی-09120996450

021-77785114

021-77785115

renault1 بازدید : 45 دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

تعمیرگاه تخصصی مگان در تهران آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. اگر در تعمیر و سرویس دوره ای خودروی مگان خود به مشکل خورده اید. تعمیرگاه تخصصی ایران رنو در خدمت شماست.

تعمیرگاه ایران رنو برای تعمیر خودروی شما از بهترین و با کیفیت ترین قطعات استفاده خواهد کردتمامی این قطعات با ضمانت بر روی خودروی شما تست و نصب میشوند. همچنین برای خودروی مگان خود می توانید به تعمیرگاه تخصصی مگان مراجعه نمایید.

تعمیرگاه تخصصی مگان

تعمیرگاه تخصصی مگان در تهران | تعمیرگاه تخصصی مگان | تعمیرگاه مگان

تعمیرگاه تخصصی مگان در تهران | تعمیرگاه تخصصی مگان | تعمیرگاه مگان

این مجموعه با بیش از ده سال سابقه مفید در زمینه تعمیر انواع مختلف خودروهای رنو بهترین و با کیقیت ترین خدمات را در کمترین زمان ممکن به شما ارائه خواهد داد.

همچنین شما کمترین قیمت و بهترین کیفیت را در کنار ما تجربه خواهید کرد. تعمیرگاه تخصصی مگان در خدمت شماست. تنها کافیست با شماره های درج شده در انتهای مقاله تماس حاصل نمایید و با بیان مشکل از مهندسین مت کمک بخواهید.

تمامی مطالب درج شده در این وب سایت به قلم مهندسین لایق این مجموعه گردآوری شده است. وب سایت پیش رو دارای بخش های مختلفی است که در ادامه به تشریح هریک از آن ها خواهیم پرداخت.

 

مجموعه تخصصی ایران رنو

در این وب سایت شما با تمامی خودروهای گروه رنو و پیشرفت ها و فناوری های به روز این گروه از خودروهای فرانسوی آشنا خواهید شد. مهندسین این مجموعه اقدام به نگارش مقالاتی جامع در خصوص آشنایی با قطعات خودرو کرده اند که میتواند شما را در شناخت هرچه بهتر از خودروی خود یاری کند.

تمامی تجربیات کارشناسان مجموعه در خصوص تعمیر هریک از قسمت های خودرو شما به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است تا در صورت لزوم از هزینه های اضافی برای شما جلوگیری به عمل آورده شود.

همچنین گروه کارشناسان متخصص تیم تعمیرگاه تخصصی ایران رنو اقدام به برگزاری دوره های آموزشی در خصوص آموزش صفر تاصد تعمیر گیربکس اتوماتیک و دستی در خودروهای گروه رنو نموده اند در صورت استقبال شما عزیزان این دوره ها تکرار خواهد شد.

 

تعمیرگاه تخصصی مگان در تهران | تعمیرگاه تخصصی مگان | تعمیرگاه مگان

تعمیرگاه تخصصی مگان در تهران | تعمیرگاه تخصصی مگان | تعمیرگاه مگان

همچنین شما میتوانید تمامی سوالات خود در مورد تعمیر و نگهداری از خودروی رنو خود در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید مهندسین ایران رنو در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

همجنین میتوانید ما را در صفحه اینستاگرام خود با آدرس iranreno.ir دنبال کنید.

 

تماس با ما | تعمیرگاه تخصصی مگان در تهران

تعمیرگاه ایران رنو واقع در شرق تهران با مدیریت مهندس یوسف قدردان همه روزه به جز ایام تعطیل آماده خدمت رسانی به شما عزیزان خواهد بود.برای هماهنگی با تعمیرگاه تخصصی مگان میتوانید با شماره تماس

09128896509

09120996450

021-77785115

021-77785114

تماس حاصل کنید.

آدرس: تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 30
  • بازدید ماه : 108
  • بازدید سال : 827
  • بازدید کلی : 2,388